loading...
►███▓▒░░ضامن چت ░░▒▓███◄
ضددختر

مجیدقزوین بازدید : 19 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

 براي اينكار مراحل زير را به ترتيب انجام می دهيم.

اول در Run تايپ می كنيم regedit  حالا مسير زير را طي كنيم

HKEY_CuRRent_User=>Software=>Yahoo=>Pager=>Test

حالا روي صفحه باز شده راست كليك كنيد و در قسمت New

DWORD Value را انتخاب می کنیم. اسمش را plural گذاشته و اینتر می کنیم.

حالا plural را باز كرده و value dat  را به 1 تغییر داده و ok می کنیم . حالا هر چند تا مسنجر كه

 دوست داشته باشیم می توانیم باز کنیم.

مجیدقزوین بازدید : 22 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

مکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.بدین منظور:از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.سپس به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstallحالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواردی که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.

 

مجیدقزوین بازدید : 11 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

هنگامیکه ویندوز اجرا می شود تعدادی برنامه کاربردی همزمان با آن به صورت خودکاراجرامی شود و اغلب آیکون آنها در قسمت Taskbar کنار ساعت نشان داده می شوداین برنامه ها باعث می شوند ویندوز کند راه اندازی شود و همچنین اینبرنامه ها بخشی از RAM را اشغال می کنند که این نیز باعث کند شدن ویندوز میشود .

اینک برای جلوگیری از اجرای برخی از این برنامه ها به ترتیب زیر عمل نمایید:

 در منوی RUN عبارت msconfig را تایپ کنید.

مجیدقزوین بازدید : 26 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)
فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به انتی ویروسها میدهد که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند. 
ویروسهای جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه میدارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 را و کسپرسکی نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروسها نیز بسیار هوشمندانه برنامهریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایلهای حفاظت شده سیستم عامل در میآورند و بدین صورت خود را مخفی میکنند تا از چنگ آنتی ویروسها در امان باشند.

اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروسها میدهیم که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروسها میدهیم که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند.

برای این کار:

1 - به کامپیوتر من بروید و در نوار ابزار گزینه ابزار را انتخاب کنید.

2 - در منوی ابزار گزینه گزینه پوشه را انتخاب نمایید.

3 - سپس به سر برگ نمایی بروید.

4 - در بخش فایل ها و پوشه ها مخفی تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف - گزینه نمایش فایل های مخفی و پوشه ها را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها پنهان هستند.

ب - تیک گزینه مخفی کردن پسوند برای انواع فایل های شناخته شده را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا EXE است)

ج - تیک گزینه مخفی کردن فایل های حفاظت شده سیستم عامل (توصیه می شود) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

5 - سپس OK را بزنید و از نوار ابزار خارج شوید.

6 - حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده (ترجیحا Nod32 را یا کسپرسکی) کل هارد دیسک، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم دی 1391ساعت 16:55  توسط زهرا بیات  |  نظر بدهید

 

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

یکی از مشکلات شایع در سیستمهای تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راهاندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ میشود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستمهایی که دارای نرمافزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم میخورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig را به خالی کردن برنامههای اجرا شده در Startup را میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمیتواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده میکنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام بوت ویندوز عملکرد تشخیص نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بیخبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز میشود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع میکند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


 

برای این کار: 
ابتدا در منوی شروع عبارت gpedit.msc را را وارد کرده و وارد کنید بزنید 
در پنجره ویرایشگر گروه محلی سیاست از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

پیکربندی کامپیوتر> قالب های اداری> سیستم> عیب یابی و تشخیص> بوت ویندوز تشخیص عملکرد

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی پیکربندی سناریو در سطح اجرا دوبار کلیک کنید. 
در پنجره جدید، گزینه فعال را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت سناریو اجرای سطح گزینه تشخیص، عیب یابی و وضوح تصویر در حالت انتخاب باشد. 
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید. 
حال ویندوز را یکبار راه اندازی مجدد نمایید. 
اکنون عملکرد بوت ویندوز تشخیص فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز میشود میپردازد.

دقت نمایید برای این که ویندوز بوت عملکرد تشخیص به درستی کار کند، بایستی سرویس (خدمات تشخیصی سیاست (DPS در محیط ویندوز فعال باشد برای اطمینان این قضیه: 
. در منوی شروع عبارت خدمات را تایپ کرده و وارد کنید بزنید 
در پنجره باز شده تشخیصی سرویس سیاست را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (STATUS) آن بر روی آغاز شده قرار گرفته است.

مجیدقزوین بازدید : 26 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

آموزش کامپیوتر, ترفند ویندوز, کپی کردن

 

قصد داریم تا هم‌اکنون به معرفی 2 ترفند کوچک اما کاربردی در پنجره ویرایش‌گر رجیستری ویندوز (Registry Editor) بپردازیم. «کپی کردن آدرس هر کلید» و «چپ و راست کردن پنل سمت چپ پنجره رجیستری»، عناوین این ترفندها هستند.

برای ورود به پنجره ویرایش‌گر رجیستری کافی است در پنجره Run، عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

 

کپی کردن آدرس هر کلید

در صورتی که در حال مشاهده یک کلید رجیستری هستید و قصد دارید مسیر و عنوان این کلید را در جایی کپی کنید، کافی است بر روی این کلید راست کلیک کرده و Copy Key Name را انتخاب نمایید.

حالا به محل مورد نظر مراجعه کنید. با راست کلیک و انتخاب Paste، مسیر و عنوان این کلید را مشاهده خواهید کرد.

 

چپ و راست کردن پنل سمت چپ پنجره رجیستری

در صورتی که اندازه پنل سمت چپ پنجره رجیستری کوچک است و امکان مشاهده عنوان کامل هر کلید را ندارید می‌توانید با استفاده از ماوس و چپ و راست کردن اسکرول پایین این پنجره، محتویات آن را مشاهده کنید.

اما برای انجام این کار به وسیله کیبورد، کافی است کلید Ctrl را بگیرید و دکمه‌های جهت‌دار چپ و راست کیبورد را فشار دهید. خواهید دید که این پنل جابجا می‌شود.

عضویت در سایت

عضویت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1528
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 838
  • بازدید سال : 23,782
  • بازدید کلی : 77,205