loading...
►███▓▒░░ضامن چت ░░▒▓███◄
ضددختر

مجیدقزوین بازدید : 23 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)
 
شبکه اجتماعی فیس بوک روز سه شنبه (۱۵ ژانویه - ۲۶ دی) موتور جستجوگر جدید خود را عرضه کرد.

این جستجوگر جدید به کاربران این امکان را می دهد تا افراد، و تمامی اطلاعاتی را که برای یافتن دوستان به کاربران کمک می کند در درون فیس بوک جستجو کنند.این موتور جستجوگر تنها بر اطلاعات داخل فضای فیس بوک متمرکز است و از این جهت با سایر امکانات جستجو در اینترنت تفاوت اساسی دارد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک روز سه شنبه قابلیت‌های این جستجوگر را با استفاده از صفحه خودش در فیس بوک برای خبرنگاران تشریح کرد.

 

شبکه اجتماعی فیس بوک

 

آقای زاکربرگ گفت که این قابلیت جدید نسبت به حریم خصوصی تعریف شده توسط کاربران نیز هوشمند است و تاکید کرد که فیس بوک مسئله حریم خصوصی افراد را بسیار جدی می‌گیرد.

مجیدقزوین بازدید : 18 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

فیس بوک,سایت فیس بوک

 

 

نفوذ فیس بوک در زندگی دیجیتالی روز به روز در حال افزایش است و محققان به دنبال پاسخ این سوال هستند که این شبکه اجتماعی چگونه درک ما را از اعضای خانواد و دوستانمان دگرگون می‌کند.

 

 

سه تن از محققان جامعه شناس دانشگاه Utah Valley اخیرا مطالعه‌ای انجام داده‌اند که نوعی همبستگی را بین رفتار کاربران فیس بوک در زندگی شخصی و مدت زمانی که آنها در این شبکه اجتماعی می گذرانند نشان می دهد.

 

از حدود ۴۲۵ دانشجو خواسته شد که بگویند چقدر با این دو جمله موافق یا مخالف هستند:

 

۱- زندگی من عادلانه است. ۲- دوستانم نسبت به من زندگی بهتری دارند.

 

 

علاوه بر این از انها پرسیده شد در روز چه مدت زمانی را صرف بودن در فیس بوک می کنند ؟ چند تا دوست فیس بوکی دارند ؟ و چقدر آنها را از نزدیک می شناسند؟ محققین هم چنین سعی کردند تا فاکتورهایی مانند وضعیت تاهل، جنسیت، اعتقادات مذهبی و نژاد را هم در نظر بگیرند.

 

نتایج جالب توجه بود و الگوهای جالبی به دست آمد؛ دو تن از جامعه شناسان دریافتند آن افرادی که تصور می کنند دوستانشان نسبت به آنها زندگی بهتری دارند، مدت زمان بیشتری را در فیس بوک می‌گذرانند. این دو محقق در مقاله خود نوشته اند: آنهایی که بیشتر در فیس‌بوک می مانند اغلب تصور می کنند سایرین از آنها شادترند و زندگی ناعادلانه است و آنهایی که در هفته بیشتر به فیس بوک سر می زنند نیز فکر می کنند زندگی دوستانشان از آنها بهتر است و شادتر هستند. علاوه بر این افراد زیادی که حتی دوستان فیس بوکی خود را خیلی نمی‌شناختند معتقد بودند که آنها زندگی بهتری دارند.

 

این تحقیق که در Cyberpsychology ، مجله رفتار و شبکه های اجتماعی، منتشر شده است نشان می دهد آنهایی که مدت زمان کمتری را در فیس بوک می گذرانند و بیشتر وقت خود را با دوستان واقعی در زندگی حقیقی صرف می کنند کمتر احساس ناراحتی و ناخشنودی دارند. از آنجاییکه بیشتر کاربران فیس بوک به جای آگاهی از حقایق و زندگی واقعی دوستان خود تنها با دقت تمام به عکس های آنها که در لحظات شاد زندگی‌شان گرفته شده نگاه می‌کنند ، بیشتر هم تصور می کنند که دوستانشان از آنها شادترند.

 

در تحقیق قبلی هم که سال گذشته توسط آکادمی اطفال آمریکا انجام شد محققان به این نتیجه دست یافتند که افسردگی در کودکان و نوجوانان ممکن است با دیدن نمایه‌های (استتوس) مثبت و عکس‌های شاد دوستانشان در فیس بوک افزایش پیدا کند.

 

 

مجیدقزوین بازدید : 78 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

به گزارش پرداد به نقل از یاهو: يک مادر اهل فلوريدا به خاطر اقدام به کتک زدن خفه کردن پسري که در فيس بوک دخترش را اذيت ميکرد دستگير شد. او سعي داشت در وسط فروشگاه در حاليکه دخترش شاهد صحنه بود با دستانش پسري که او را اذيت ميکرد خفه کند.

 

فیس بوک,اخبار حوادث, حوادث روز ایران

 

عاقبت مزاحمتهای فیس بوکی برای این دختر جوان و مادرش +عکس


او در مصاحبه اش گفته است: به او گفتم از حرف زدن در مورد دخترم در فيس بوک دست بردارد و گرنه او را ميکشم و زمانيکه ديدم او چنين قصدي ندارد حرفم را عملي کردم.

 

"پيسبي تلا" 46 ساله و دخترش "مک کنا" 13 ساله در حال خريد در مرکز خريد سن پطرزبورگ بودند که ناگهان با پسری که باعث اذيت و آزار دخترها در فيس بوک بود ربرو شدند و این اتفاق همانجا رفم خورد.

 

اين زن ميگويد اين پسر حرفهاي بسيار زشتي در مورد دختر وي گفته است که او را آزرده و او قصد داشته به خاطر اين آسيب روحي به خود صدمه بزند و اين مسئله من را که يک مادر هستم به شدت آزرد.

 

اين زن و پدر "مک کنا" تصميم گرفتند خودشان دخترشان را از اين مهلکه نجات دهند. آنها به مدرسه ، آموزش و پرورش و حتي اداره پليس رفتند اما هيچ کس کمکي به آنها نکرد.

 

او به والدين پيشنهاد ميکند از اين اتفاق درس بگيرند، بچه هايشان را کنترل کنند و بدانند آنها در فيس بوک چه ميکنند.

 

مجیدقزوین بازدید : 16 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

و زن آمریکایی از طریق فیس بوک فهمیدند که هر دو همسر یک مرد هستند.دادستان ها می گویند این اتفاق وقتی افتاد که پیشنهاد اتوماتیک فیس بوک یکی از این دو زن را به عنوان دوست و آشنای احتمالی به دیگری معرفی کرد.

 

بر اساس مدارک دادگاهی در ایالت واشنگتن همسر اول این مرد با کلیک بر صفحه زن دوم متوجه شد این زن و همسر او در کنار کیک عروسی ایستاده اند.

 

این خانم ابتدا با مادر شوهر خود و بعد با مقامات قضایی تماس گرفته است.

 

آلن اونیل، که افسر زندان است به چند همسری متهم شده و قرار است اواخر این ماه در دادگاه حاضر شود.

 

چند همسری در آمریکا غیرقانونی است.

 

بر اساس اسناد دادگاه آقای اونیل که پیشتر آلن فولک نام داشته در سال 2001 با همسر اولش ازدواج کرده و بعد از اینکه همسر اولش را بدون طلاق ترک می کند نام خود را تغییر داده و دوباره ازدواج کرده است.

 

بر اساس اسناد دادگاه یک ساعت پس از آنکه همسر آقای اونیل با مادر او تماس گرفت، آقای اونیل نزد همسر اول خود بازگشته است. همسرش چندبار از او می پرسد که آیا او را طلاق داده و آقای اونیل می گوید نه ما هنوز زن و شوهریم.

 

براساس کیفرخواست نه آقای اونیل و نه همسر اولش هیچ کدام تقاضای طلاق نکرده بودند.

دادستان ها می گویند آقای اونیل از همسر اولش خواسته از ازدواج دوم او به کسی نگوید تا او "همه چیز را درست کند" اما همسر او به مقامات اطلاع داده است.

 

اگر آقای اونیل مجرم شناخته شود به یک سال زندان محکوم خواهد شد.... / بی بی سی

مجیدقزوین بازدید : 18 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

مرورگر اینترنت, نرم افزار مرورگر, فیس بوک

 

مرورگرها این امکان را به شما مي‌دهد تا با ذخیره‌كردن رمزعبور موردنیاز برای ورود به یک سایت، بدون نیاز به وارد کردن رمز به سایت مورد نظر وارد شوید. اما استفاده از این قابلیت 2 اشکال اساسی دارد.

اشکال اول این‌که چنانچه رایانه شما با کاربران دیگر مشترك باشد، امنیت رمز عبور شما در خطر است. اشکال دوم این است که شما تنها در یک رایانه می‌توانید بدون نیاز به وارد‌كردن رمز عبور، عملیات ورود را انجام دهيد؛ مگر این‌که رمز عبور را در تمام رایانه‌های مورد نیازتان دخيره كنيد که این‌کار نیز امنیت کاربری شما را کاملا در معرض خطر قرار می‌دهد.

فیس‌بوک یکی از سایت‌هایی است که بسیاری از کاربران در آن عضو هستند. در بسیاری از موارد کاربران ترجیح می‌دهند عملیات ورود به این سایت برایشان ساده شود. از این‌رو فيس‌بوك قابلیتی را در خود گنجانده است که با استفاده از آن می‌توانید سرویس‌های خود از سایت‌های دیگر همچون یاهو، گوگل و ... را به آن معرفی و مشخص کنید تا زمانی که شما در آن سایت‌ها عملیات ورود را انجام داده‌اید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام شود.

به‌این ترتیب به‌عنوان مثال چنانچه شما کاربری خود در سرویس گوگل را به کاربری فیس‌بوکتان اضافه کنید، چنانچه به محیط کاربری خود در گوگل وارد شده باشید و پس از آن قصد ورود به فیس‌بوک را داشته باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود. در این حالت وارد شدن شما در گوگل دارای اهمیت است و این ورود می‌تواند از هر رایانه‌ای صورت گرفته باشد.

 

برای استفاده از این قابلیت و فعال‌سازی آن ‌باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1ـ ابتدا وارد محیط کاربری خود در فیس‌بوک شوید.

 

2ـ از بخش بالاـ سمت راست روی علامت پیکانی که وجود دارد کلیک کنید تا منوی گزینه‌های بیشتر در اختیار شما قرار گیرد.

 

3ـ از منوی به‌نمایش درآمده روی Account Settings کلیک کنید.

 

4ـ در صفحه به‌نمایش درآمده روی گزینه linked Accounts کلیک کنید.

 

5ـ در این مرحله از فهرست کشویی موجود، یکی از کاربری‌های موردنظرتان را که قصد دارید با کاربری شما در فیس‌بوک مرتبط باشد، انتخاب و رمز ورود به فیس‌بوکتان را در کادر به‌نمایش درآمده وارد کنید.

 

6- در نهایت شما به صفحه کاربری خود در سرویس مورد نظر هدایت می‌شوید و با تایید دسترسی فیس‌بوک به این صفحه مشخص می‌کنید که ارتباط میان این دو سرویس مجاز و از نظر شما مورد تایید است.

 

7- از این پس چنانچه بخواهید وارد فیس‌بوک شوید و پیش از آن به سرویس مرتبط با آن وارد شده باشید، عملیات ورود به فیس‌بوک به‌طور خودکار انجام می‌شود و نیازی به وارد کردن رمزعبور نخواهید داشت.

 

توجه: با فعال بودن این قابلیت، در صورتی‌که به‌عنوان مثال کاربری خود در گوگل را به فیس‌بوک مرتبط کرده باشید، با هک شدن یا لو رفتن رمزعبورتان به گوگل، کاربری شما در فیس‌بوک نیز در معرض خطر خواهد بود، چرا که با ورود به سرویس گوگل، مجوز ورود به فیس‌بوک نیز در اختیار هکر قرار خواهد گرفت.

مجیدقزوین بازدید : 39 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

کسب در آمد از فیس بوک

 

در این مقاله برای شما طریقه کسب درآمد از فیس بوک را قرار داده ایم امیدوارم از این پیشنهاد ما استفاده کنید.

 

— طریقه کسب درآمد از فیسبوک —

.

.

.

برید تو قسمت Account

.

.

.

بعدش برید توی Account setting

.

.

.

بعد برید پایینِ پایین این گزینه رو انتخاب کنید:

deactivate

.

.

.

اکانت خود را غیرفعال کنید و برید سر کار و زندگیتون و کسب در آمد کنید .

مجیدقزوین بازدید : 29 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

این روزها تابلوی کوچکی در شهر نیویورک نصب شده و به صورت هشدار دهنده ای بر روی آن نوشته است: «به هنگام راه رفتن دقت کنید، فیس بوک خودتان را می توانید در زمان دیگری نیز چک کنید.»

 

فیس بوک,سایت فیس بوک

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت ایرانتو؛ این روزها یک تابلو بیشتر از دیگر تابلوها در خیابان های نیویورک خودنمایی می کند.

 

این تابلو در شهر نیویورک نصب شده و روی آن نوشته: «به هنگام راه رفتن دقت کنید، فیس بوک خودتان را می توانید در زمان دیگری نیز چک کنید.»

 

این هشدار در پی آن آمده است که بسیاری از شهروندان هنگام راه رفتن در خیابان به وسیله تلفن همراه خود به شبکه های اجتماعی متصل می شوند و این گونه حواس شان ممکن است پرت شده و تصادف کنند.

 

 

فیس بوک,سایت فیس بوک

 

 

مجیدقزوین بازدید : 29 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنید

 

فیس بوک در حال حاضر یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در جستجوگر گوگل به شمار می رود.

امکان ندارد که شما Status خود را به روز نکرده اید و یا عکس هایی را آپلود نکرده اید و یا اینکه تست های عجیب و غریبش را تا کنون امتحان نکرده باشید. ما در روز اندازه موهای سرمان جزئیات خصوصی در مورد زندگیمان را بر روی آن قرار می دهیم جزئیاتی که عموما با دیگران سهیم نمی شویم. فکر می کنیم تا زمانی که قسمت Privacy Setting مان کار می کند ما در امانیم و به خوبی در کنج دایره دوستانمان جا خشک کرده ایم.

اما مسئله این است که آیا ما دقیقا می دانیم که چه کسی دنبال اطلاعات ما می گردد؟ account دوستانمان به خاطر نصب کردن یک Application چرت و پرت هک شده است و یا دایی احمقشون در حال استفاده از اون Account است چرا که دوستتون یادش رفته دکمه Log out را بزند. به خاطر سلامت و امنیت خود و خانوادتان چند نکته هست که هرگز نباید در فیس بوک بگذارید.

در زیر ۵ مورد را که نباید در فیس بوک و یا شبکه اجتماعی دیگری نباید بگذارید آورده ام:

تاریخ کامل تولد خودتان و یا خانواده تان
همه ما عاشق شنیدن " تولدت مبارک" از دوستانمان هستیم و یا این روی Wall فیس بوک برایمان پیغام تولدت مبارک بگذارند. زمانی که شما بدانید که افرادی روز تولد شما را به یاد دارند احساس مطبوعی به شما دست می دهد. اینکه آنها به اندازه ای اهمیت می دهند که برای شما یادداشت کوچکی می گذارند. اما مشکل اینجاست که زمانی که شما تاریخ تولدتان را به طور دقیق قرار می دهید به دزد های هویت این امکان را می دهید تا با دانستن ۳ یا ۴ تکه از اطلاعات شخصی شما، بتوند هویت شما را سرقت کند. بهترین حالت این است که حتی روز تولدتان را هم نگذارید، اما اگر واقعا مجبورید، حداقل سال تولدتان را نگذارید. دوستان واقعی شما این اطلاعات را می دانند.

 

شرایط رابطه شما
اگر شما در رابطه هستید و یا مجرد هستید، بهتر نیست که در انظار عمومی آن را جار نزنید؟ اینها اطلاعات عمومی مردم را بالا نمی برد. اگر شما به تازگی شرایط خود را به " مجرد" تغییر داده اید، یعنی به افرادی که آویزان هستند، چراغ سبز نشان داده اید. یعنی اینکه من تا حالا در قفس بوده ام و دوباره به بازار برگشتم. این حتی باعث می شود که آنها بفهمند که آیا شما ممکن است در خانه تنها باشید حالا که کسی را ندارید تا شما را به گردش ببرد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این نقطه را خالی بگذارید.

 

جایگاه کنونی شما
خیلی از افراد هستن که دوست دارند تا قسمت جایگاه کنونی شان را در فیس بوک پر کنند و این به افراد این امکان را می دهد تا بدانند که شما بیست و چهار ساعته کجا هستید؟ مشکل اینجاست، زمانی که شما به همه می گویید که در تعطیلات هستید (یعنی شما در خانه نیستید). اگر حتی شما ذکر کرده باشید که چه مدتی در مسافرید که بهتر هم می شود چرا که دزد ها می دانند که چقدر زمان برای سرقت اموال شما وقت دارند. نصیحت من این است که هرگز این بخش را پر نکنید. شما می توانید بعدا عکس های خود را زمانی که به خانه برگشتید بگذارید. یا اینکه به دوستانتان پیامک بفرستید و به آنها بگوئید که حسابی به شما حسودی کنند چرا که وقتی شما بدنتان را زیر آفتاب روغن می زنید آنها مجبورند با بدبختی سر کار بروند.

 

واقعیت اینکه در خانه تنها هستید
این واقعیت بی نهایت مهم است که والدین مطمئن شوند که فرزندانشان تحت هیچ شرایطی اینکه در خانه تنها هستند را در Status خود ننویسند. شما هرگز در بین جمعی که غریبه هستند وارد نمی شوید و بگویید که من در خانه تنها هستم، پس چرا این کار را در فیس بوک انجام می دهید. ما ممکن است فکر کنیم که فقط دوستانمان به این Status دسترسی دارند اما واقعا هیچ نظری ندارید که چه کسانی ممکن است آن را بخوانند. Account دوست شما ممکن است هک شده باشد حتی یک کسی ممکن است آن را از بالای سرش در کتابخانه دیده باشد. بهترین اتفاق این است که چیزهایی که قرار است غریبه ها ندانند را تحت هیچ شرایطی در فیس بوک هم قرار ندهید. شما ممکن است محکمترین امنیت را در Privacy Setting خود اعمال کرده باشید اما اگر account یکی از دوستانتان به خطر بیفتد این اعمال امنیت ها هیچ فایده ای ندارد.

 

عکس فرزندانتان را با اسم کوچکشان Tag نکنید
ما عاشق بچه هایمان هستیم. هر کاری را برای امنیت آنها انجام می دهیم. اما بیشتر افراد صد ها عکس و ویدئو از کودکشان در فیس بوک تگ می کنند حتی بدون اینکه یک ثانیه به این مسئله فکر کنند واقعا خرابکاری بالاتر از این نمی شود که . عکس پروفایل خودمان را با عکس کودکمان عوض می کنیم. ۹ الی ۱۰ درصد از پدر مادر ها تاریخ تولد فرزندانشان و اسم و فامیل کامل آنها را در فیس بوک قرار می دهند حتی قبل از اینکه کودکشان را در بیمارستان تحویل بگیرند. ما عکس کودکمان را قرار داده و خواهر و برادرش را اضافه می کنیم. این اطلاعات می تواند به دست فرصت طلبان بیفتد و از این طریق کودک شما به مخاطره بیفتد. آنها ممکن است از اسم شما و خواهر برادر هایش برای جلب توجه وی استفاده کنند و او را متقاعد کنند که شما و خانواده تان را به خوبی می شناسند.

اگر مجبورید که از فرزندتان عکسی بگذارید حداقل اطلاعات شخصی اش را حذف کنید اطلاعاتی مانند تاریخ دقیق تولدش و اسم و فامیل کاملش. اسم را در عکس ها نگذارید دوستان واقعیتان که هم اسم او را می دانند هم او را دیده اند.

شاید به نظر آدم ریاکار و دو رویی باشم اما اسم فرزندم را از همه عکس ها برداشتم. شاید کار سختی باشد اما از انتها شروع کردم و هر روز در قسمتی اسم او را حذف کردم تا اینکه بالاخره تمام شد.

در آخر هم، قبل از اینکه عکس نفر دیگری را تگ کنید به این فکر کنید که شاید آنها دوست نداشته باشند که عکسشان و یا عکس فرزندشان بنا به هرکدام از دلایل ذکر شده در بالا منتشر شود. شما می توانید لینک عکس ها و یا ویدئو ها را برایشان بفرستید آنها اگر خودشان خواستند از این عکس ها استفاده می کنند.

مجیدقزوین بازدید : 33 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

 

فیسبوک، قتل دختر جوان لیتوانیایی را رقم زد!

 

پرونده ای جنایی درباره قتل دختر نوجوان در ویلنیوس پایتخت لیتوانی گشوده شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در اروپای شرقی، پلیس لیتوانی با شناسایی جسد دختری ۱۴ ساله در جنگل های اطراف ویلنیوس که به طرز فجیعی کشته شده بود، تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی علت این حادثه آغاز کرد و سرانجام موفق شد با طعمه گذاری، پسری ۱۳ ساله را شناسایی و دستگیر کند که عامل این جنایت هولناک است.

این نوجوان لیتوانیایی با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک تلاش می کرد که در قالب دوستی با دختران نوجوان با آنها آشنا شود و سپس زمینه تجاوز، سرقت اموال و قتل آنان را برنامه ریزی کند.

پلیس همچنان احتمال می دهد که دختران دیگری نیز مورد آزار و اذیت این نوجوان قرار گرفته باشند.

این متهم به جرم جنایت تکان دهنده، تجاوز و آزار جنسی روانه زندان شده تا دادگاه عالی لیتوانی در خصوص وی پس از سال نو میلادی تصمیم گیری کند.

به گزارش ایسنابه نقل از ۱۵min همچنین پلیس لیتوانی ضمن هشدار به خانواده ها درباره استفاده فرزندانشان از شبکه های اجتماعی، خواستار نظارت بیشتر آنان شد.... / خبرگزارى ايسنا

مجیدقزوین بازدید : 18 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

شبکه اجتماعی, عضویت در فیسبوک

 

فیس‌بوک ایده‌ "چک این" را که به شما امکان می‌دهد تا روی نقشه مشخص کنید که الان دقیقا کجا هستید، برای این به راه انداخت که به تعامل شما با دوستان‌تان دردنیای واقعی کمک کند.

آيا می‌خواهید در پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهان کاربر آداب‌دانی باشید که باعث آزار و مزاحمت دیگران نمی‌شود؟ این چند نکته ساده و مهم را که سایت‌های فن‌آوری توصیه می‌کنند، رعایت کنید.

حالا دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اهل وب‌گردی و جهان مجازی باشد و عضو فیس‌بوک نباشد.

خیلی‌ها دیگر به جای ردوبدل کردن شماره تلفن و ای‌میل، اول اسم یکدیگر را در فیس‌بوک جست‌وجو می‌کنند و برای هم درخواست دوستی می‌فرستند.

شمار بیشتری از کاربران هم حالا در فیس‌بوک از حال و احوال دوستان خود در سراسر دنیا باخبر می‌شوند و حال و روز خود را قبل از هرکجا، در فیس‌بوک استاتوس می‌کنند.

فیس‌بوک هم مثل هر جامعه‌ بزرگ دیگری کم‌کم قاعده و آداب خودش را پیدا کرده است.

اگر می‌خواهید کاربر آداب‌دان و معقول این جامعه‌ مجازی باشید که فعالیت‌هایش برای دیگران دردسر ندارد و موس کامپیوتر دوستان‌تان روی دکمه‌ "هاید" کلیک نمی‌کند تا فعالیت‌های شما از چشم‌شان دور شود، نکته‌های زیر را که سایت فناوری "بازفید" و "مشبل" توصیه می‌کنند، رعایت کنید:

 

- مدام "چک این" نکنید

فیس‌بوک ایده‌ "چک این" را که به شما امکان می‌دهد تا روی نقشه مشخص کنید که الان دقیقا کجا هستید، برای این به راه انداخت که به تعامل شما با دوستان‌تان دردنیای واقعی کمک کند.

دوستان شما می‌توانند ببینند الان در کدام کافه و رستوران هستید تا اگر مایل بودید به شما ملحق شوند.

ما اگر مدام از این امکان فیس‌بوک استفاده کنید و بنویسید که الان در اتاق خود هستید، چند دقیقه بعد آشپزخانه، نه تنها "اجتماعی و جالب" نیست که آزاردهنده هم هست.

این گزینه قرار نیست برای وارد شدن به "خانه خودتان" استفاده شود.

 

- عکس‌هایتان را آنقدر دستکاری نکنید که دیگر قابل تشخیص نباشید

فیس‌بوک تا حد زیادی حول این ایده شکل گرفت که کاربران تصویر ایده‌آل یا بهتری از خودشان را عرضه کنند.

با این نگاه عجیب نیست که خیلی‌ها به دنبال بهترین پرتره از خودشان باشند تا عکس پروفایل آنها شود.

اما قرار نیست این تصویر آنقدر با فتوشاپ دست‌کاری شود که دیگر چندان شبیه به خود واقعی کاربر نباشد.

این‌که نور قرمز فلش در مردمک چشم‌تان را با فوتوشاپ ویرایش کرده و حذف کنید یک چیز است و این‌که رنگ چشم‌ و پوستتان را با فوتوشاپ تغییر بدهید یک چیز دیگر.

عکس‌های شما بهتر است شبیه خود واقعی شما باشند، نه شبیه چیزی که نیستید.

 

- همه دوستان‌تان را به بازی‌های آنلاین دعوت نکنید.

اگر با کسی مراوده‌ای در دنیای واقعی ندارید یا مدت‌هاست که با دوستی اصلا چت هم نکرده‌ا‌ید یا آنها هیچ اطلاعی از علاقه شما به بازی‌های آنلاین ندارند، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای آنها دعوت به انواع و اقسام بازی‌های آنلاین را بفرستید.

شاید آن‌ها اصلا هیچ علاقه‌ای به هیچ نوع بازی آنلاین ندارند و این کار شما فقط مزاحمت است.

 

- به "سوال‌های مخفی" درباره‌ی دوستان جواب ندهيد

فکر کنید با کسی سه سال قبل یک دوره کارآموزی مشترک داشتید. بعد حالا می‌روید با افزونه‌ "سوال‌های مخفی" به سوالی درباره ظاهر یا شخصیت او که اصلا هم شناخت عمیق و دقیقی ندارید پاسخ می‌دهید.

روی دیوار فیس‌بوک او هم نوشته می‌شود که فلان دوست شما به سوالی مخفی درباره شما جواب داده است، روی این لینک کلیک کنید تا جواب را ببینید.

خودتان را جای او بگذارید، چه حسی به شما دست می‌دهد جز این‌که با یک آدم بیکار و مزاحم روبرو هستید؟

بیشتر کاربران هیچ‌وقت روی این لینک‌ها و افزونه‌ها کلیک نمی‌کنند و فقط در نگاه آنها سطح استفاده شما از فیس‌بوک در این حد برآورد می‌شود و این کارها در قضاوت کلی نسبت به شما تاثیر ناخوشایندی خواهد گذاشت.

 

- برای کسی که یک بار شما را از لیست دوستانش حذف کرده، دوباره درخواست نفرستید

اگر مطمئن هستید که با کسی دوست فیس‌بوکی بودید و حالا دیگر اسم شما در لیست دوستان او نیست، یک توضیح و جواب بیشتر ندارد. او شما را از لیست دوستان خود حذف کرده است.

 

- برای نوزاد تازه متولد شده‌ خود شناسه‌ فیس‌بوک نسازید

همه حق دارند هرچیزی را در فیس‌بوک به شرطی که مطابق قوانین فیس‌بوک باشد به اشتراک بگذارند و منتشر کنند.

زیر۱۳ سال‌ها حق عضویت در فیس‌بوک ندارند و شما با ساختن شناسه‌ کاربری برای بچه‌های خود که هیچ درکی از اینترنت و فیس‌بوک ندارند، عملا این قوانین را نقض می‌کنید.

انتشار ناگهانی تعداد زیادی عکس از هر حرکت کوچک بچه‌تان نیز جالب نیست، یادتان نرود دیگران بچه شما را اندازه شما دوست ندارند و برای آنها کوچک‌ترین حرکت نوزاد شما جالب نیست.

 

- دوستان‌تان را روی عکس‌ها و مطالبی که به آنها مربوط نیست "تگ" نکنید.

برای جلب توجه مخاطب بی‌جهت اسم او را در نظرها، نوشته‌ها و عکس‌هایی که ربط مستقیمی به او ندارد، تگ نکنید.

لابد تا الان متوجه شدید که بلافاصله بعد این کار بسیاری از کسانی را که تگ کرده‌اید، تگ روی نام خود را حذف می‌کنند.

دوستان‌تان اگر استاتوس و نوشته‌ها و عکس‌های شما برایشان جالب باشد لایک می‌زنند و اگر نظری داشته باشند، نظرشان را می‌نویسند.

در فیس‌بوک نباید و نمی‌توان به زور توجه دیگران را جلب کرد.

مجیدقزوین بازدید : 15 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

مچ گیری تازه عروس از تازه داماد در فیس بوک

 

شوهرم یک دوست صمیمی به نام کیومرث دارد؛ یک هفته پیش در اینترنت وارد فیس بوک شدم و با دیدن اسم و عکس کیومرث وارد آلبوم عکس هایش شدم و از دیدن تصاویر وحشت کردم.

راز ازدواج پنهان یک تازه داماد زمانی فاش شد که تازه عروس وارد صفحه فیس بوک دوست صمیمی شوهرش شد.

سارا می دانست که همسرش دوستی به نام «کیومرث» دارد و آن دو مانند برادر هستند. چندی پیش مردی در مراجعه به دادسرای رسالت ادعا کرد از سوی برادران همسرش کتک خورده و خواستار مجازات آنان است.

این مرد که دستش شکسته و گچ گرفته و سرش را باندپیچی کرده بود وقتی پیش روی دادیار پرونده ایستاد، گفت: ۲ ماه نمی شود که من و سارا با هم ازدواج کرده ایم، همدیگر را خیلی دوست داشتیم و من احترام ویژه ای برای خانواده همسرم می گذاشتم.

وی افزود: راننده آژانس هستم و چون چند باری خانواده سارا را جابه جا کرده بودم، می دانستم دختر نجیبی است به خاطر همین از مادر و پدرم خواستم پا پیش بگذارند. آنها هم که همیشه دوست داشتند من سروسامان بگیرم، پذیرفتند و به خواستگاری سارا رفتیم».

تازه داماد که رضا نام دارد، ادامه داد: خیلی زود قرار عروسی گذاشته شد و ۲ ماه پیش سر سفره عقد نشستیم، خانه ای اجاره کرده و سر زندگی مان رفتیم، روزهای فراموش نشدنی ای بود اما چند روز پیش ناگهان اخلاق سارا عوض شد. او که دانشجوی رشته هنر است، بدون اینکه به من حرفی بزند قهر کرد و به خانه مادرش رفت. هرچه به خانه شان زنگ می زدم مادرش نه اجازه می داد با سارا حرف بزنم و نه خودش می گفت علت چنین برخوردها یی چیست؟!

وی گفت: یک هفته نگذشته بود که برادرزن بزرگ ترم تماس گرفت و من را به خانه پدرش دعوت کرد. احساسم این بود که برنامه آشتی کنان است اما وقتی به آنجا رفتم ۲ برادر سارا با چوب و چماق به جانم افتادند و کتکم زدند. هرچه می پرسیدم چه شده است؟! می گفتند خودت بهتر می دانی! و با بدنی خرد و خمیر من را از خانه بیرون انداختند.

سریع به بیمارستان رفتم؛ دستم شکسته بود و سرم زخم داشت که با گچ گرفتن و بخیه زدن ترخیص شدم، هنوز نگفته اند علت این رفتارشان چه بوده است، پدر و مادرم نیز بی جواب مانده اند و سارا طلاق می خواهد.دادیار پرونده پس از مطالعه پرونده پزشکی تازه داماد، دستور داد تا ۲ برادرزن وی احضار شوند تا انگیزه شان از این اقدام مشخص شود. وقتی ۲ مرد ۲۵ و ۲۷ ساله پیش روی دادیار پرونده ایستادند با ناراحتی ادعا کردند خواهرشان در ازدواج فریب خورده است و دامادشان از ماجرای قبلی ازدواجش و اینکه سارا همسر دوم وی است، حرفی نزده بود.

به همراه ۲ برادر عصبانی، سارا نیز در دادسرا حاضر بود، وی با گریه گفت: من رضا را مرد بسیار خوبی می دانستم وقتی به خواستگاری ام آمد با وجود اینکه پدر و مادرم شغل وی را نمی پذیرفتند، من برای ازدواج با رضا ابراز تمایل کردم. روزهای نخست همه چیز به خوبی و خوشی گذشت.

در برخی از برخوردها متوجه رفتارهای غیرعادی رضا شدم اما مهم نبودند. مادرش وقتی من در میهمانی هایشان بودم همیشه استرس داشت و سعی می کرد من کنارش بنشینم، من توجهی به این کارها نداشتم غافل از اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه است».

تازه عروس افزود: «شوهرم یک دوست صمیمی به نام کیومرث دارد؛ یک هفته پیش در اینترنت وارد فیس بوک شدم و با دیدن اسم و عکس کیومرث وارد آلبوم عکس هایش شدم و از دیدن تصاویر وحشت کردم. شوهرم با لباس دامادی در کنار یک عروس خانم ایستاده بود و کیومرث و یکی دیگر از دوستانش نیز در عکس دیده می شدند.

باورم نمی شد چندباری عکس ها را نگاه کردم و مطمئن شدم شوهرم قبلا ازدواج کرده است. با این وجود وقتی به حالت قهر به خانه پدرم برگشتم برادر کوچک ترم مامور شد تا اصل ماجرا را مشخص کند. رضا زنگ می زد اما جواب نمی دادم چرا که می خواستم مطمئن شوم. تا اینکه برادرم خبر داد رضا قبلا با دختری در شهرستان ازدواج کرده و ۲ ماه بعد وی را طلاق داده است. شوکه شدم و فهمیدم علت رفتارهای غیرعادی خانواده همسرم چیست؟!

آنقدر گریه کردم که برادرانم ناراحت شدند و تصمیم گرفتند تلافی کنند. از نقشه شان خبر نداشتم و گرنه اجازه نمی دادم رضا را کتک بزنند و به این روز بیندازند.برادران تازه عروس ادعا کردند، تنها انگیزه شان تلافی گریه های خواهر یکی یکدانه شان بوده است و گرنه هیچ مشکلی با دامادشان نداشته اند.تازه داماد که فهمیده بود علت این اختلاف پنهان کاری های خودش است، گفت: من می خواستم بگویم، مادرم خواست خاموش بمانم.

یک سال پیش با دختری به نام سمیه ازدواج کردم هنوز خانه یکی نشده بودیم که فهمیدم بیماری صرع دارد و طلاقش دادم. مشخصات سمیه از شناسنامه ام پاک شد و این کار کاملا قانونی بود و بعد از بررسی مدارکم صورت گرفت. من هیچ زندگی ای با سمیه نداشتم و سارا باید وقتی عکس من را در فیس بوک می دید با من حرف می زد تا سوءتفاهم حل شود نه اینکه باعث شود تا آخر عمرم کینه به دل بگیرم.

بنا به این گزارش، سارا نیز پذیرفت تندروی کرده است و برادرانش با بوسیدن داماد خواستار عفو و بخشش شدند و رضا قول داد هیچگاه نزد تازه عروس پنهان کاری نکند..... / گزارش : روزنامه شرق 

مجیدقزوین بازدید : 115 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

استخدام مامور ضد فیس‌بوک +عکس

این روزها یکی از مشکلات بسیاری از کارمندان اروپایی و آمریکایی فیسبوک آن ها است چرا که اعتیاد به این شبکه اجتماعی به یک معضل تبدیل شده است.به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،‌ یک برنامه نویس آمریکایی که اعتیاد بسیار زیادی به فیس بوک پیدا کرده بود برای ترک این آن دست به اقدام جالبی زد.

"مانیش ستی" برنامه نویسی است که با هزینه روزانه 5 پوند فردی را استخدام کرده است که از ورودش به فیس بوک جلوگیری کند. این فرد هر بار که مانیش به فیس بوک می رود به او سیلی میزند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"مانیش" می گوید: "بعد از اینکه اعتیادم به فیس بوک زیاد شد تصمیم گرفتم که میزان زمانی که برای این سایت هدر میدهم را حساب کنم و متوجه شدم در هفته 19 ساعت را در فیس بوک می گذرانم."

او سپس تصمیم به ترک این عادت گرفت و یک آگهی استخدام را در روزنامه ها به چاپ رساند و تصمیم به استخدام یک مامور برای فیس بوک خود گرفت. البته بعد از گذشت چند هفته از این موضوع او احساس رضایت می کند چرا که با سرعت بیشتری می تواند کارهای روزانه اش را به انجام برساند./باشگاه خبرنگاران

 

مجیدقزوین بازدید : 40 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

غیر فعال سازی اطلاع رسانی های ناخواسته در فیس بوک

همانطور که می دانید فیس بوک شما را از تمامی فعالیت های اخیر دوستان و دیگر صفحات با خبر می سازد که شما با هر بار مراجعه به حساب فیس بوک تان با لیست عظیمی از این خبرها مواجه می شوید که ممکن است تمام این اطلاع ها برای شما خوشایند نباشند و یا حتی ممکن است این اطلاع رسانی ها به صورت اتوماتیک برای شما از طرف دوستان تان ارسال شده باشند از قبیل دعوت به پیوستن به گروه و یا انجام بازی خاصی و… .

فیس بوک, ترفندهای فیس بوک

غیر فعال سازی اطلاع رسانی های ناخواسته در فیس بوک
لازم به ذکر است در صورت فعال سازی اطلاع رسانی از طریق ایمیل شما شاهد دریافت همین اطلاع ها با جزئیات بیشتری در ایمیل تان نیز می شوید. حال ما در این مطلب شما را با چگونگی سفارشی سازی دریافت این اطلاع ها در پروفایل تان آشنا خواهیم ساخت.

فیس بوک, ترفندهای فیس بوک

با استفاده از این ویژگی فیس بوک، شما می توانید دریافت اطلاعاتی نظیر ارسال نظر دوستان بر روی عکسی خاص، اطلاعات مربوط به بازی و دیگر خبرها را غیر فعال سازید. برای انجام این کار کافی است همانند شکل زیر علامت ضرب در را بر روی اطلاع مورد نظر انتخاب کنید.

بعد از انتخاب علامت فوق، حال می توانید گزینه Unfollow و یا Turn off را همانند شکل زیر به منظور خاموش کردن اطلاع رسانی برای بخش مربوطه انتخاب سازید.

فیس بوک, ترفندهای فیس بوک

غیر فعال سازی اطلاع رسانی از طریق ایمیل

به منظور انجام این کار گزینه تنظیمات حساب کاربری (Account Settings) را از حساب فیس بوک تان انتخاب کرده و سپس گزینه رخدادها (Notifications) را انتخاب کنید. هم اکنون در قسمت اطلاع رسانی های اخیر (Recent Notifications) همانند شکل زیر آخرین ایمیل های ارسال شده برای شما را مشاهده می کنید که می توانید با کلیک بر روی آیکن مربوطه همانند شکل زیر ارسال آن ها را غیر فعال سازید.

فیس بوک, ترفندهای فیس بوک

گزینه فوق برای تمام اطلاع رسانی های موجود می باشد که شما می توانید با انتخاب گزینه Edit همانند شکل زیر اطلاع رسانی های کلی مربوط به گروه ها، فعالیت های دوستان، برچسب ها و… را ویرایش کنید.

فیس بوک, ترفندهای فیس بوک

شما می توانید با یک بار اعمال این تغییرات برای همیشه از دست اطلاع رسانی های ناخواسته خلاص شوید.

مجیدقزوین بازدید : 23 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

 

هکر,فیس بوک

 

 

یک دانشجوی انگلیسی به جرم هک کردن گسترده فیس بوک به هشت ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش فارس، این اقدام هکری که در تاریخ انگلیس بی سابقه بوده باعث شده که وی روز گذشته به حکم دادگاه به گذراندن هشت ماه حبس محکوم شود.

گلن منگام ۲۶ ساله از منزل خود در یورک شایر انگلیس در شمال شرقی انگلیس و در فاصله ماه های آوریل تا می سال ۲۰۱۱ فیس بوک را هک کرده است.

وی که دانشجوی رشته نرم افزار است مدعی است قصد داشته با این کار ضعف های فیس بوک و مشکلات امنیتی آن را آشکار کند و از این کار هیچ انگیزه مالی نداشته است.

این دانشجو می گوید اشکالات امنیتی مشابهی را هم در سایت یاهو شناسایی کرده و بهه مین علت امنیت این سایت هم دچار مشکلات جدی است.

با توجه به اینکه هکر یاد شده اطلاعات حساس سایت های یاد شده را افشا نکرده و از این بابت تقاضای پول نکرده، با حکم سنگینی مواجه نشده و صرفا باید هشت ماه زندانی شود.

اگر چه این هکر تلاش کرده بود سوابق هک خود را پاک کند، اما اسکاتلند یارد با همکاری اف بی آی موفق به شناسایی وی شده و او را در منزلش دستگیر کردند.... /  خبرگزارى فارس

عضویت در سایت

عضویت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1528
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 75
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 849
  • بازدید سال : 23,793
  • بازدید کلی : 77,216